Μουσική και εκπαίδευση





Μακροχρόνιες έρευνες από πανεπιστήμια, ιδρύματα και ιδιώτες,επιστήμονες και μη,
απέδειξαν και κατέδειξαν την ευεργετική επίδραση της μουσικής πάνω στο ζω’ι’κό και φυτικό βασίλειο..
Τα πάντα στην Φύση αφουγκράζονται, αισθάνονται και νιώθουν, καθ’ ότι αυτό δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο του ανθρώπου..
Η μουσική είναι βασική ανάγκη για το άτομο και όχι πολυτέλεια όπως πολλοί πιστεύουν
Όλοι όσοι έχουν το χάρισμα , την ικανότητα και την θέληση  να παίζουν ένα ή περισσότερα μουσικά όργανα, θα πρέπει να αισθάνονται ευγνώμονες  για  την πορεία της εξέλιξής τους
Η μουσική κρύβει τεράστια δύναμη. Είναι άμεση επικοινωνία με το περιβάλλον, την Φύση και τα άλλα άτομα. Ταυτόχρονα όμως είναι και ένα είδος συνομιλίας με ανώτερες σφαίρες αντίληψης και επίγνωσης, απ’ το τωρινό- σαφώς κατώτερο επίπεδο στο οποίο βρισκόμαστε
Επίσης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί - και χρησιμοποιείται- προς εξυπηρέτηση άνομων-πονηρών σκοπών ,για προπαγάνδα ή αποπροσανατολισμό και στροφή του νεανικού πληθυσμού προς συγκεκριμένη κατεύθυνση (Παραμορφωμένος ηλεκτρικός ήχος κιθάρας, θορυβώδη ρυθμικά μοτίβα κρουστών ,ουρλιαχτά που παραπέμπουν σε επιθετικότητα ή απόγνωση)
Όταν η μουσική χρησιμοποιείται απ’ το άτομο ως μέσο  προβολής του Εγώ , τότε , ως δια μαγείας ,ακυρώνεται η θετική  επίδραση στην εξελικτική πορεία - για τον ίδιο τον μουσικό
Ενώ η μουσική παιδεία στην Ελλάδα – σε ατομικό επίπεδο – βρίσκεται στα υψηλότερα σκαλοπάτια παγκοσμίως, στο σύνολο του πληθυσμού συναντούμε την εκ διαμέτρου αντίθετη πορεία και κατεύθυνση.
Αναζητώντας τις αιτίες οδηγούμαστε σε κάποιες βασικές διαπιστώσεις :
- Το μάθημα της μουσικής στα δημόσια σχολεία σαφώς δεν είναι αυτό που θα έπρεπε αλλά αντίθετα βρίσκεται σε πολύ χαμηλό επίπεδο , κυρίως λόγω του σχεδιασμού και της επιλεγμένης ύλης
- Η διδασκαλία στα ωδεία ακολουθεί την συγκεκριμένη ‘’αλύγιστη’’ και δογματική  αντίληψη περί της ‘’ορθότητας’’ του τρόπου διδασκαλίας και  ‘’σωστών’’ ακουσμάτων (ανεξήγητη εμμονή με την κλασσική μουσική )
-Οι  συνθέτες , στιχουργοί και εκτελεστές δείχνουν υπερβάλλοντα ζήλο ως προς την συνεργασία τους με εταιρίες απόδοσης ‘’πνευματικών δικαιωμάτων’’, κοινώς εμπορεύονται τις  πνευματικές εμπνεύσεις τους, στερώντας απ’ τον μαθητή  το δικαίωμα στην δωρεάν παιδεία και επιμόρφωση
Όταν η κατάσταση έχει όπως πιο πάνω περιγράψαμε, τότε
θα πρέπει το συνειδητοποιημένο άτομο- πολίτης να βρει λύσεις μόνος του, χωρίς να περιμένει στήριξη και βοήθεια από κράτος, δήμο ,σύλλογο κτλ
Ήδη το διαδίκτυο αποτελεί τεράστια πηγή γνώσης που συνεχώς διευρύνεται

                                            Γ .Σ. Χατζούδης -  ηΧοτάξιον