Γυμναστική στα 50

 για καλά γηρατειά
Η έναρξη άσκησης, ακόμη και στη μέση ηλικία, ελαχιστοποιεί τα μελλοντικά προβλήματα

Δημοσίευση: 6-2-2014, 07 Τελευταία ανανέωση: 6-2-2014, 10:47
Εκτύπωση Αποστολή σε φίλο  
Επιμέλεια: Ρούλα Τσουλέα
Η είδηση που ακολουθεί είναι κάτι παραπάνω από ενθαρρυντική για τους (αναρίθμητους) ενηλίκους οι οποίοι επί δεκαετίες έχουν αμελήσει την άσκηση: μια νέα μελέτη αποκαλύπτει πως όταν κάποιος αρχίζει να γυμνάζεται συστηματικά στα 50 του, μειώνει σημαντικά τις πιθανότητες να εκδηλώσει σοβαρά προβλήματα υγείας ή αναπηρίες μετά τη συνταξιοδότηση, ακόμα κι αν είχε περάσει δεκαετίες ολόκληρες διάγοντας καθιστική ζωή.
Η νέα μελέτη προστίθεται σε εκείνες που εξετάζουν τα επονομαζόμενα «υγιή γηρατειά», δηλαδή το να ξεπερνά κάποιος τα 65 του χρόνια με ελάχιστα ή καθόλου σοβαρά χρόνια προβλήματα υγείας, κατάθλιψη, έκπτωση των νοητικών λειτουργιών ή σωματικούς περιορισμούς που τον εμποδίζουν να ζει ανεξάρτητος.
Προγενέστερες επιδημιολογικές μελέτες έχουν δείξει ότι αρκετοί προφανείς παράγοντες συμβάλλουν στα υγιή γηρατειά. Μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνονται η αποφυγή του καπνίσματος, η μετρημένη κατανάλωση αλκοόλ και, δικαίως ή αδίκως, η καλή οικονομική κατάσταση.
Ωστόσο, η συστηματική γυμναστική φαίνεται πως διαδραματίζει εξίσου σημαντικό ρόλο. Σε μια μεγάλη μελέτη, που δημοσιεύθηκε το περασμένο φθινόπωρο, διαπιστώθηκε ότι όσοι εκ των 12.000 εθελοντών ηλικίας 65-83 ετών γυμνάζονταν συστηματικά επί τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα, πέντε ημέρες την εβδομάδα, είχαν σημαντικά περισσότερες πιθανότητες να διαφυλάξουν την υγεία τους τα επόμενα 11 χρόνια. Και αυτό ήταν ανεξάρτητο από το αν κάπνιζαν, το μορφωτικό τους επίπεδο, το σωματικό βάρος και άλλες παραμέτρους.