Μουσικός και Γραμμικός χρόνος


Γιατί εντυπωσιαζόμαστε βαθιά από ένα τέλεια ενορχηστρωμένο  τραγούδι ή ορχηστρικό κομμάτι ;
Γιατί, εκείνοι που είναι λάτρεις της κλασικής μουσικής δεν συγκρίνουν  με τίποτα  την ακρόαση μιας διάσημης ορχήστρας που παίζει κάποιο αξιοσημείωτο έργο ενός συνθέτη ;
Γιατί σχεδόν ακινητοποιούμαστε μπροστά σε  κάποια απ' τις πολλές πλέον και διάσημες ομάδες κρουστών που παίζει κάποιο πολύπλοκο ρυθμό ;

Όταν διαφορετικές μελωδικές  γραμμές και διαφορετικά ρυθμικά μοτίβα συμπλέκονται  μεταξύ τους ενώ εξελίσσονται διαφορετικά το ένα απ' το άλλο,
 δηλαδή,
 ενώ εξελίσσονται παράλληλα και ταυτόχρονα στην ροή του γραμμικού χρόνου ,ακολουθούν διαφορετικές ''κατευθύνσεις'' και ρυθμικά σχήματα,
τότε προκύπτει εκείνη
η ακατανόητη και μαγική για πολλούς  μελετητές έλξη της μουσικής στον άνθρωπο..
Συμπερασματικά, ο μουσικός χρόνος έχει την δυνατότητα να καταδείξει τις διαφορετικές  πτυχώσεις
 που ενυπάρχουν στην ροή του γραμμικού χρόνου και είναι αδύνατον με οποιονδήποτε άλλο τρόπο να φανερωθούν στον άνθρωπο,  οπτικά, ακουστικά ή διαισθητικά..
Δεν θα ασχοληθούμε εδώ με το πως και  το γιατί κατέληξε σήμερα το Θείο δώρο που ονομάζεται μουσική
στο επίπεδο της διασκέδασης, της ηχορύπανσης και της γελοιότητας..
Άλλωστε είναι γνωστό απ' την αρχαιότητα (Πυθαγόρας, Πλάτων και πολλοί άλλοι)  για τον ποιο
ρόλο πρέπει να παίζει η μουσική στην κοινωνία των ανθρώπων και ποιους ακριβώς σκοπούς θα πρέπει να εξυπηρετεί..
Θα προσπαθήσουμε να κινηθούμε αντίστροφα, κι αφού εξετάσουμε όλες τις παραμέτρους των δυνατοτήτων μιας μουσικής πράξης, θα προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε ποιοι τελικά εκμεταλλεύονται
στο έπακρο αυτές , και εάν επιθυμούν να γίνουν γνωστές στο ευρύ κοινό..

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ